15 tips om af te vallen

Staat afvallen ook hoog op jouw verlanglijstje? Wil jij ook 15 tips om af te vallen? Het schijnt dat twee derde van de Nederlanders graag een aantal kilo’s zou willen afvallen!

Het slechte nieuws is dat er geen wonder diëten of geweldige afslankpillen bestaan. Extra kilo’s hebben vaak jaren nodig gehad om aan te komen en deze kilo’s gaan er helaas ook niet 1-2-3 af. Tenzij je een ongezond (soms ook gevaarlijk) crashdieet gaat volgen. In principe werkt namelijk elk dieet, omdat je minder calorieën binnen krijgt dan voorheen. In de jaren die ik als gewichtsconsulent heb gewerkt (als coach bij de Weight Watchers en in mijn eigen praktijk) heb ik tientallen mensen gesproken die blijvende schade aan snelle diëten hebben overgehouden. Bovendien zijn diëten vaak duur, eentonig, en moeilijk vol te houden op de langere termijn.

 

koolhydraten

 

 

 

 

 

 

Wat kunt je wél doen?

Het goede nieuws is dat er ook een gezonde manier is om af te vallen! Dit is misschien niet de leukste en snelste maar wel de meeste effectieve manier. Namelijk anders leren eten! Niet minder, maar anders. Niet tijdelijk maar als een nieuwe leefstijl die je na een paar maanden ‘’eigen’’ hebt gemaakt. Een nieuwe leefstijl die leuk is en je veel gewichtsverlies en gezondheidswinst oplevert. En natuurlijk een leefstijl waarbij je ook kunt ‘’gezondigen’’. Want wanneer je er naar toe streeft om 80 % van de tijd zo gezond en onbewerkt mogelijk te eten, kun jede overige 20% best de teugels wat laten vieren.

80-20-300x187

 

 

 

 

 

 

 

Hier zijn alvast

15 tips om af te vallen:

 

  1. Drink veel water, vooral vóór de maaltijd
  2. Neem minder toegevoegde suikers
  3. Eet eieren bij het ontbijt
  4. Bak in kokosolie
  5. Eet minder geraffineerde koolhydraten
  6. Zorg voor voldoende vezelrijke voeding en kauw je eten goed
  7. Eet meer groenten en fruit
  8. Gebruik kleine borden
  9. Slaap voldoende (minimaal 7-8 uur per nacht)
  10. Beweeg elke dag liefst 1 uur, minimaal 30 minuten in de buitenlucht
  11. Zorg voor gezond voedsel in de buurt voor als je honger krijgt
  12. Stel grenzen aan je alcohol consumptie
  13. Eet meer eiwitten
  14. Drink geen calorieën, dus geen frisdrank en vruchtensap
  15. Doe aan stress management 

Vraag HIER het Gratis E-Book ”Een stabielere bloedsuikerspiegel in 8 weken aan!”


Lees HIER meer over overgewicht en diabetes.

VOLGENDE BLOG ”Gebruik je volle of magere producten?”

Welke tip kun jij direct gaan toepassen? Ik zou het leuk vinden om je reactie hier onder te lezen!

2 Reacties
  1. Rinus

    Ik wil in kokosolie gaan bakken maar welke soort moet ik hebben? Er is er een met geur en een geurloos?

    • Linda van der Sanden

      Goed dat je kokosolie gaat gebruiken Rinus!

      Je kunt het beste de geurende versie gebruiken omdat deze onbewerkt is.

      Er twee manieren te zijn waarop producenten hun kokosolie ontgeuren: een met behulp van oplosmiddelen en een door middel van stoom (waterdamp). Je verliest voedingsstoffen en er kunnen giftige restanten achterblijven in de kokosolie.

      Naar mijn inziens is de beste kokosolie

      – biologisch
      – koudgeperst
      – niet ontgeurd of überhaupt geraffineerd
      – in glas verpakt in plaats van in plastic / kunststof

      Kook ze Rinus!

Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd Required fields are marked *

Verwijder formulierToevoegen